Lucky me....

Go kväll i stugorna!
Förstår att ni alla sitter och väntar på den dagliga rapporten. Vanligtvis Åse iaf, men hon har idag redan fått den per telefon och Hanna också. Fast ni andra måste ju också för höra om de sweet life här nere =)

Tungt var de iaf att kliva upp. Gick isäng redan vid 22.30, men min käre granne Robin (ni lär höra mer av honom se) han hade vänner på besök. Tror dom spelade Tv-spel, hörde allt! 23.45 bankade jag på hans dörr, vid halv ett blev de tyst *SUCK*. Även Sebastian som bodde här förut hade problem med honom...!

Men nu går vi vidare till de roliga. Vi började dagen hårt med Anatomi. Idag började vi lite att kolla på kroppensdelar på svenska och självklart LATIN. Imorgon blir de om cellära. Så efter imorgon ska vi börja med instuderingsuppgifter, och jag gissar att de är lika bra att börja studera latin. Än så länge är modet på topp! Efter de kom lunchen. I Stockholmstakt gick jag några kvarter bort till en kiropraktor. Och mycket riktigt var låsningen nere i ryggen tillbaka, så hon gav sig på den samt nacken. Tjejen är ju våldsamare än Kerstin, men grym! Få se om de blir återbesök på freda, de ville hon helst om de inte kändes 100. Jag håller tummarna!

Väl tillbaka slängde jag i mig mina mackor och frukt som jag tagit med mig eftersom jag visste de skulle bli lite tajt om tid. Sen kom en sån där *Hallejuha-moment* då vi fick vårat sminkkit, samt ett sånt där bälte fullt med penslar och borstar... Oberskrivligt lycklig! Sen gick vi ett varv i skolan innan Anna-Cari lekte skoaffär och vi fick hämta våra skor. Imorgon kommer dessutom mina kläder *IIHH*  Sedan provade vi brandvägen, innan vi fick sluta. Jag å några till gick in på gymmet nederst i vårt hus och fick en rundtur.... Ännu en himmelsk upplevse! Klinisk rent omklämdningsrum med shampoo, balsam, hårspray och handdukar. Styrkesträningsmaskiner i högsta klass, Tv-skärmar i alla löpbandmasikner, cyklar och vissa andra maskiner också. Å jag ha inte ens en tv här...! Sen i priset 2h med en personlig tränare, och dom har grymt roliga pass (censur) Tror jag ska börja träna där!

Dagen var ju inte slut där. Glad och lycklig åkte jag till Bolaget på Brommaplan, eftersom Magnus, butikschefen, försökt nå mig. Kortfattat, jag börjar på lörda. Dom beställde hem nya arbetskläder till mig eftersom min kommer på sönda. Jag har så mycke flyt just nu, och sprudlar av glädje! De känns som jag tagit ett stort steg i rätt riktning för en gångs skull och får så mycke mer...! Tack Åse för alla peppning att våga ta steget! *Tihihi*

Lyckligast Norrläningen i Stockholm just nu:

Nej, jag har inte klippt mig. Har just tagit ut dagens uppsättning ;)

Imorgon ska jag försöka mig på ett kort (kortare) inlägg :P

Kram

Zandra: Mamma ha köpt en ny vit till mig =)
Mamma Fransson: Börjar bli lite orolig att du har för tråkigt utan mig på dagarna... Smset du skickade idag, de är ju värre än Nicke å Tord :P
Mini Fransson: Du behöver lite fototid, ingen tvättmaskin. Och snälla, se din mamma! :P
Åse: Tänk om min tur fortsätter och de du trodde hade hänt händer... Hm! Hoppas ;)

Kommentarer
Postat av: Åse

Du får gärna skriva ännu längre inlägg!!!! Din lycka smittar genom bloggen & jag är så glad att du är glad!!

Kramar i massor

2008-10-22 @ 08:05:38
Postat av: Camilla

Roligt att höra att allt går bra för dig=) Du kan inte skicka över lite av din tur till mig så jag oxå hittar mig ett jobb?:P närå, skojjas bara! Du verkar ju trivas också..=) kram från en kusin som är ungefär 3-4 mil bort eller är de 5, hmm minns inte...en fika i sthlm nån dag?? Kram kram

2008-10-22 @ 16:20:43
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Zandra

vad söt du var på kortet då :D

vad bra att det går bra för dig där nere.. det är ju inge roligt om man skulle vara ensammast i hela världen.. och du.. jag tycker att vi drar en fest hos dig också :D

kram

2008-10-22 @ 21:44:05
URL: http://bloggzandra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0