Det är mycket i mitt Caput

Caput är alltså huvud på Latin. Ikväll skrev jag när alla kroppens delar på små lappar, svenska på ena sidan och latin på andra sidan. Si så där 28ord kanske. Imorgon blir de nya 28 ord mer rörelser och riktigtningar, som är olika om dom är olika om de olika om de är inom truncus (bålen). Många svåra ord, men jag hör kört kroppsorden 3ggr ikväll och haft ca 3fel, som minst! Passade även på att gå igenom alla 16 instuderingsfrågor vi fick idag. Lämnde dock 2, för jag fattade inte vad hon ville/menade! Så de känns som jag varit flittig idag, fast kanske inte om vi tar de hela från början....

Imorse som sagt började vi återigen med 3h anatomi, med 30min rast i mitten.  Idag gick vi igenom cellära. Tillslut hänger jag med riktigt bra, men de är väldigt mycket hon hinner ta upp på dessa timmar! Och jag skriver anteckningar och på papperna vi får och allt är så logiskt tills man kommer hem och ska hitta svar till instuderingsfrågorna- BLACK OUT! Men efter ett tag när man suttit kommer lite tillbaka iaf. Om någon vecka när man är mer varm i kläderna och mer van att studera igen, går de nog galant!

Efter anatomin åt vi lunch, sen gick vi i grupp 2 och 3 och fikade. Eftersom vi hade 1 resp. 2h hål, innan Yogan. De var skönt på yogan och trött blev jag. Provade iaf ut min rock och strök den innan jag gav mig ut en sväng på "stan". Inte sugen, men var tvungen. Vita sockar, och trosor måste man ha på skolan, eller de ser bäst ut så... *Inga kommentarer*! Mitt mål på stan var Clas Ohlson, och jag hittade de och köpte en VÄRMEFLÄKT! Så otroligt skönt de är när den är igång, låter lite men jag får värme vilket är de bästa!

Var som otaggad på de mesta när jag kom hem. Kollade på mina sminksaker som tröst för att orka laga midda. Middan kändes B, tills Hanna kom in i köket och pratade. Hon är jätte trevlig, precis som Carro som tipsade om fläkten. Jag börjar äntligen lära mig namn! Iaf så när jag pluggat och klockan började närma sig 21 så kände jag att jag kan inte missa Greys. Så jag trippade bort till Hanna som blev glad för lite Greys-sällskap. Så nu mår jag bra igen, efter en lite trög dag! Imorgon har vi Hårbottagning (teori), sen Make-up...hihi! Vill jobba praktiskt!!!!!!

Nu ska jag sova...grymt trött här i värmen ;) Först måste jag bara vissa min nya favorit...


Visst är den fin....hihi! Åh den är MIN MIN MIN =)

Sov dags, som sagt. Imorgon måste jag städa tror jag, köra en tvätt och plugga...de njuva livet?! På sönda kommer mina saker :D Nu ska jag göra igång en daglig borsta-tänderna-låt =)

KRAM

Ps: De blir inga personliga meddelanden idag...DS

Kommentarer
Postat av: Zandra

åh jag vill också ha.. men jag vet inte vad jag skulle göra av hälften av alla borstar :D men du får väl lära mig.. jag är gärna fösökskanin you know it :D hug

2008-10-22 @ 22:45:18
URL: http://bloggzandra.blogspot.com/
Postat av: mini

åh, gumman! blir ju tok glad av att läsa allt du skrivit o att du har d så bra!! kan se dig stråla där m allt smink.o alla grejer! ;) du kommer ju klara d här galant! om du bara visste hur glad jag blir för din skull (o lite avundsjuk, för d verkar jätte härligt!) Du är verkligen värd allt! Puss o kram

2008-10-23 @ 15:22:31
Postat av: Åse

Kanon att du redan nu pluggar på hårt & duktigt! stolt över min flitiga svägerska



KRAM

2008-10-23 @ 18:01:18
Postat av: Nicke

Var det inte i "Tio orsaker att hata dig" som dom kom fram till att det var svarta underkläder man skulle ha för att imponera på männen....hahahaha ;P

2008-10-23 @ 21:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0