Vecka nr 6

Japp, då har vi börja på vecka nr 6, och de är en månad kvar till julafton... Kan de bli bättre? =) Klart de, kan. Men idag är jag positiv. Bludar lite för räkningar, jobb, läxor dvs allt jag skrev sist på inlägget igår. Värre har jag varit med om, så he blir nog fint.

Idag är de vinter här nere. De började ju snöa och halv storma igår. Så jag har vakna flera gånger inatt av den hårda vinden, som tack o lov avtog till morgonen. Ute imorse vräkte snön ner, vilken den har fortsatt med hela dagen! Riktigt mysigt, men de tycker inte min klasskompisar. Större delen av Stockholmslän, och närstående håller nog med dom. Kaos är ett fint ord man kan använda. Fast de finns en enkel lösning... Eftersom de kommer mer eller mindre snö varje år så borde man anställa folk som kan snöröjning. För här nere stänger dom av vägar pga att inget plogar, mer än max 1ggr/dag. När jag kom hem och gick in i köket där Hanna å Carro (båda från söder ut) satt, och jag nämnde de här med snöröjning, sa Carro till Hanna: " Ja nånting borde dom kunna göra... vet du att uppe i Norrland, där min kille kommer ifrån, där har dom folk som bara sysslar med att skotta och ploga hela dagarna?!"
Då lämnade jag köket med ett leende på läpparna... Tänk att något så självklart för mig, är något helt nytt för dom trots att vi bor i samma land =)

Dagen i övrigt har inte varit speciellt spännande. Malin ville förhöra i Fysik mig på lunchen, för hon tycker de är bra att ställa frågor. Klart jag ställde upp, för jag lär mig av att svara på dom =) Gick fin fint, stolt! Imorgon ska jag göra revansch på fysikprovet. De ska gå bättre än anatomin, jag är positivtladdad (som protoner, hihi)! TAGGA!

Bet ihop och gjorde anatomifrågorna till imorgon också, och jag förstod en del. Så jag kämpade och belönade mig själv med en lååååååååång varm dusch, återigen med hårinpackning och jag la till bodyscrub. Lyx och mys!

Nu ska jag packa träningskläder, så vi kan träna efter skolan. Slutar kl13, eftersom vi ha prov =)

KRAM

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha! men jag säg då de, håller med om att vi vet bra lite om varandra i detta avlånga land!



Kram!

2008-11-24 @ 22:06:35
URL: http://smagodis.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas tentan gått bra=) Jadu kaos kan man kalla det..spenderade en hel dag på Arlanda igår..läs min blogg så får du veta..gär gärna inte om det kan jag säga..men det var ju massor av snö ju=) Krma kram

2008-11-25 @ 11:32:05
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Passa på och gör snöänglar det brukar vara mysigt, jag måste göra dig lite avis jag har fått färdigt min klädkammare i sovrummet så nu har jag en walking clothset helt perfekt.Dom riktiga rapporterna har jag inte fått vart är dom? Ikväll så har jag styrelsemöte så då ska vi ha trevligt.

Puss å kram sköt om dig ut å lek i snön

2008-11-25 @ 12:19:03
Postat av: hanna

hello girl.

var tvungen att leta rätt på din blogg och läsa lite om hur det går för dig i sthlm :) trivs du?!



ang snökaoset kan jag säga att pg a det blev jag kvar i madrid en extra dag. haha. på fyrstjärnigt hotell, ja man tackar ja :) men en förlängd semester kan lätt leda till en kuggad tenta så jag får jobba hårt nu.



men hur går de för dig?! mkt i plugget eller lagom fart?! jag läser ju anatomi nu så jag tror dom vill ha ihjäl mig. kommer va så inteligent då jag kommer hem så det finns inte ;D



nej men hoppas du hare gott iaf. du ska hem till jul eller?! jag ska va i byske över jul, men sen ska jag fira nyåret hemma i vännäs. har egentligen inte ens jullov men jag smiter. haha.



många kramar hanna!!

2008-11-25 @ 20:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0