Vaxning

Idag stod vaxning på schemat efter Anatomin. Anatomin som kändes riktigt bra idag, och jag kände mig med på noterna. Hoppas de håller isig ;)

Sen så kom som sagt vaxningen... Ångest, ångest och ÅNGEST! Kaisa lät mig ligga först. Jag skrek inte, bet ihop, pep ibland...men de gick bra. Dock så hade Kaisa lite svårt att få in tekninken, vilket jag fick erfara. Många extra dragningar...iiiih. Smärta! Jag tycker jag härdade ut bra, de tyckte Kaisa också. Sen bytte vi. De gick jätte bra för mig. Dock hade jag inte så mycket att jobba på, men jag tycker att jag fick in tekninken fint, och läraren höll med. De svåraste var att få till lätt mängd på vaxet, fast de kommer nog med tiden. Nästa vecka fortsätter vi med låren. Och dessto högre upp- dessto mer smärta *IHH* Lägtar inte....!

Ikväll har jag duktigt gjort frågorna vi fick på vaxningen, samt läst till Anatomi. Har även övat på att lacka naglarna röda. Svårt, och rödfärgen är verklig "gå-på-gatan*-röd, lr ljus julröd med finare ord ;)

Lite tv på de här, så sover jag gott =)

KRAM


Mina nya vinterskor, som jag inte bestämt mig helt om. Mina har svart sula...

Kommentarer
Postat av: Åse

iiihhhh...kanske måste lära dig profylaxandning gumman så att du överlever lårvaxningen! Skönt att du känner dig med på noterna med anatomin - det är ju det som är betalningen för att du varit så himla duktig å pluggat på redan från dag 1!!

Stor kram

2008-11-04 @ 21:43:26
Postat av: mamma Fransson

hej Vera!

Om man ska bli fin så får man lida pin, det är väl så dom säger. Jag kom ju på att jag inte har medelat dig om julklapp jag tycker att vi kan slå två flugor i en smäll du får öva och jag får en skön behandling av allt du har lärt dig, och förresten jag tycker att rapporteringen är väldigt bristfällig om du använder nått annat än den träliga fläkten. Puss å kram julegran

2008-11-05 @ 13:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0