Blottad.se

Om någon skulle be mig beskriva dagen med 3 ord skulle jag svara: Skratt, Smärta och förvirring.

Idag fick jag jobba med Malin G på vaxningen (vi har 3 Malin i klassen, jag brukar vara med Malin S) . Malin G är lite som Åse, alltid glad, taggad på att göra nya saker, har barn fast de inte syns ett dugg på kroppen och tar de mesta med ett leende på läpparna. Så härlig! Hon tog mina ben försiktigt med stadiga grepp, snabba slit och lite ångest över smärtan. Sen kom Somia och hjälpte till eftersom hon hade inge å göra. En fixerade och den andra drog, och de gick undan. Dom skrattade och hade kul, å jag fnissade ner skulle känna efter var dom skulle lägga vaxet. Grymt kittlig på låren, tydligen! Skrattade inte lika mkt när dom drog remsorna....AJ!

Sen var de ju byte efter rasten. Jag lyckas alltid få dom med lite hår som säger, de känns bra, känner ingen smärta *suck*
Men de är lärorikt...Malin var hel taggad och kom med fina kommentarer som inte bör nämnas här =) Idag fick vi se ett prakt exempel varför man bör vaxa benen i en viss ordning, fast läraren sa att ibland spelar de ingen roll. En tjej hade vaxa den andra tjejens framsida lår (yttre, ovan på, och insida) sen tar man andra benet. Så vaxar insida, ovan på och hon ber "kunden" lägga sig på sidan, eftersom så gör man när man ska ta utsidan. När hon vände tillbaka hade låren "limmat ihop" sig...aaaj. De är ju alltid lite rester kvar på benen..ont...stackars Anastsia!

Ja sen hade vi anatomi. Är ganska så väldigt trött på de ordet!!!  Är väldigt trött på att mina klasskompisar inte kan uppföra sig på lektionstid heller. Pinsamt att man inte kan lyssna när man är 24år!!!! ÅÅH! ÅÅH också för allt runt om detta. Men de ska gå, jag har bestämt mig. På med leendet igen och andas för då går de lättare! Måste sluta stressa!

När vi slutade hann jag på 2h åka hem, handla på Brommaplan, tvätta, äta, diska. Stressad för att komma till anatomipapper? Pluggade en stund, såg bonde, pluggade konstant i en timme. Sen började jag lägga upp ett strategi hur jag kan göra. Sånt mår jag bättre av!

Förresten så jobbar jag på lörda. Jag ringde å sa nej, när dom sökt mig. När hon ringde igen, sa hon nej åt mig. Sen ringde jag upp å sa Ja. Jag kan inte säga nej, när de är kris. Ett nej ger mig ångest. Så jag får ta av Mamma-tiden....vilket också är trist! Imorgon blir de träning, läxor och städning?! Inte stressa, bara hålla högt tempo?!

sova... Kram

Ps: KOMMENTERA! Gäller ej Mamma Fransson. Du kan fortsätta med smsen, för alls skull ;) DS

Kommentarer
Postat av: Elin

Tycker om dig också!!! :)



Snälla, stressa inte så mycket! jag bryr mig så mycket om dig!!!



2008-11-13 @ 06:43:51
URL: http://smagodis.blogg.se/
Postat av: Åse

Vad gullig du är! Tack snälla för dom fina orden!! glad

Precis som du själv skrev - ANDAS! Stressa inte upp dig för det är vetenskapligt bevisat att man blir bokstavligt talat dum i huvudet av stress! Hjärnan stänger ner & fungerar skitdåligt - om det inte är positiv stress vill säga! Lagom mycket ska det vara!! Har man för lite att göra blir man oxå dum!! :-)

Hoppas du får en bra dag!

KRAM

2008-11-13 @ 09:16:45
URL: http://aselundgren.blogg.se/
Postat av: Camilla

Stressa är väl dumt? Bättre ta en sak i taget, du klarar det här!=) Och du, det är smart att lägga planer på hur man ska plugga, det ger sig lättare då allt som ska tas in...!

KRAM!

2008-11-13 @ 10:45:49
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: mamma Fransson

Hej Vera!

Varför får jag inte kommentera här jag förstår inte. Du ska ha så mysig mammastund till helgen se till att hon får pyssla om dig ordentligt.

Puss å kram

2008-11-13 @ 13:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0