Vår, snö, ångest å lite guldkorn

Ja, då var de månda igen. Och precis som i förra inlägget så vräker snön ner.....WHY!? Denna gång har jag iaf ingen arbetsångest, utan lite snarra att mumsa på * MUMS*

Vad hann vi med förra veckan då? Jo jobba/praktisera väldigt mkt. De är ju som stor del av min varda numera. De värsta med att jobba sönda var att veckan blev så fruktansvärt lång! Var ju ledig torsda, för att jobba vidare på freda, lörda. Torsdas ångesten var grym! Kändes som onödigt att stanna upp när jag redan var i full gas på hotellet, men men kanske nyttigt ändå.

Jag missade melodifestival finalen, lite små synd. När jag just hade slutat och ringde upp Sofia, så korade dom vinnaren *Suck*. Sofia var iaf söt och kom och hämtade mig till hennes syster. Där var resten av syskonskaran Fransson med bihang. Nisse hade 2 bihang, både Hanna å Fredrik. Han kan inte leva utan nån av dom ;) Iaf så fick jag köra Nisses Sprinter hem till Franssons, Sprinten är alltså en bil som är 6m lång (nästan 3 ki:or lång) och 1,5 Kia bredd. Jag valde att köra rakt fram, ist för att vända saken, vilket Nisse tycke jag borde provat. :P De var mitt lördasnöje.

Igår skulle vi i Ur ha "myskväll"/en rolig kväll. Badtunnan vi hyrt hann aldrig tinna under kvällen, så vi spelade spel och bastade ist. Men eftersom vi hyrt den, så badade vi ikväll ist. SÅ UNDERBART SKÖNT! Krypa ner i en varm tunna, få små lätta snöflingor i ansiktet och bara njuta....OH! De behövde jag! Jag är förresten ledig på freda enda fram till månda. Tänk 4 dagar ledigt....WOW! De är snart 2,5 vecka sen jag var ledig 2 dygn i sträck. På en dag hinner man inte vila så mkt. Så de ska jag satsa på denna påsk.

Nå mer guldkorn från i veckan, lr snare från igår och idag är att jag sluppit äta midda själv! Jag åt hos Emma å Mattias...mysigt va Emma ;) Vi har de så bra tillsammans. Å eftersom Emma varit i fjällen med Lena har jag kört Ka hela veckan och bla varit på besiktning, kan de bli bättre ;)

I övrigt så blir min praktik förlängd till 31/5. Berta kom på att jag ska typ få praktisera 31h/v, som vanligt. Sen jobba resterande timmar för en hel tid. Hm, undrar vad försäkringskassan säger om de... Ulla skulle prata med dom! Sen så har jag inte så mkt mer dravel och säga. Utan jag ska vänta in ödet ;)

Ha de!!

KRAM!

Ett stort Grattis till Lillemor och Magnus som fått sina lilla flicka (?!)......

image133
Alldels, alldels nyfödd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0