Vila i frid

Plötsligt hände de igen, precis som förra året. En ung Vännäsbo druknar. Han skulle fylla 22år i höst, och hade mycket kvar att ge. Och vi alla frågor oss varför!? Torsdagen gick många tankar åt till att förstå de hela. Precis som när Niklas druknade förra året. Men livet går vidare?!

Lördamorgon 02.05 får jag ett sms. Jag vaknar av att jag har mobilen i handen och läser meddelandet om och om igen. De måste vara en dröm. En hemsk dröm... "De har dött en ung tjej från Vännäsby inatt. 91a som körde moped och blev påkörd av en bil. Hon dog direkt..." Jag fattade inte om de var sant eller inte. Så på morgonen slog jag igång datorn och ser rubriken på vk. Återigen stannar världen och jag sitter bara och stirrar rakt ut, medan alla tankar på Erik ,som omkom i trafiken förra året, kommer igen. Är livet så skört? 2 unga människor, på 3 dagar. De låter för tragiskt för att vara sant, men ändå är de det. 4 omkomna Vännäs ungdomar på ett år. Är de hela en slump, eller fanns de någon tanke bakom allt?

Vila i frid! Ni var, och kommer för alltid förbli älskade!

Annars så har jag haft ledig helg. Första gången på flera veckor. Helgen har bjudit på perfekt väder, men tankarna har varit någon annanstans. Jag, Hanna, Maja, Camilla å Tord låg på stranden igår i Hjåggsjö. De var skönt att komma bort ett tag. Kvällen blev mycket lugn med midda hos Hanna. Sov väldigt bra inatt, men jag tror jag börjar bli förkyld. Vaknade snorig några gånger inatt. Och idag gör de ont i min hals. Har ändå lyckats städa lite här. Men dom sista timmarna har jag varit helt slut, yr och borta. Så jag har inte vågat vara i solen.

Imorgon jobbar jag 9-11, skönt. Sedan ska jag fixa ryggen, de behövs! Annars så har jag bara 8 arbetspass kvar.... Sedan är jag arbetslös?! Oj, vill inte hamna där igen. Så de måste börjas ses över igen.

Oj, jag vet inte vad jag skriver riktigt, så vi avslutar nog här!

KRAM

Nils kalas var underbart, trots min nackspärra. Här kommer lite bilder...


Gojja nöjd över "båt/bil/vatten-grejen" jag köpte.

Jag å stor tjejen!

Hon är bara sååååå go!

Gojja med sin farmor/min mamma =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0