Fjollträsk

Eftersom jag skrev i lördas och inte så mkt hände sönda-tisda så tänker jag koncentrera detta inlägg kring gårdagen, även kallad onsda.

Kl 03 kraschade något stort (typ en skata) in i mitt fönster. De blev alldels tyst ute, sen började alla andra skator att skratta åt de som flög in i mitt fönster. Yrvaken somnade jag om och hade väldigt konstiga drömmar om en död/skadad skata som kanske låg utanför mitt fönster. När väckaren ringde kl 4.30, vågade jag inte kolla ut på gräsmattan riktigt. Jag höll tummarna och gjorde mig ist klar för mitt stora dags-äventyr.

5.15 backade jag ut från gården, precis enligt schema och körde mot Umeå flygplats. Jag kom dit i perfekt tid, hann även med en sväng på Shell på Teg. Behövde inte ens checka in, eftersom de hade jag gjort på modernt vis på internet dagen före, tom valt sittplats båda vägarna, haha. Planet lyfte mot Stockholm och jag kunde drömma mig bort bland molnen och njuta av flyg-frukosten. Väl framme tog jag mig in till stan, för att ta mig vidare mot Östermalmstorg. Och precis som på Sl:s hemsida så tog de 1min med t-banan. Till min stora hjälp hade jag Emma (Nordlund) som försökte guida mig lite via telefon, eftersom Vattenfallskontor ligger där. Jag gick enligt insturktioner och kom till Vattenfall, och skrev glatt till Emma för jag kände på mig att de var inte dit jag skulle. Mycket riktigt skulle jag inte de. Så hon kom ut och skickade mig åt rätt håll mot Privatskolan. Rektorn var jätte trevlig och tog emot mig en halv timme före utsatt tid. Hon berättade och visade runt, väldigt skoj. Glad som ett litet barn skuttade jag ut för att åka vidare till nästa skola. Lyckades tappa bort mig även där, men då fick jag lite hjälp av First hotels. Den skolan var också fin. Kanske inte lika fint, men kändes lika bra. Åkte senare tillbaka till Östermalm och Vattenfall för en lunchdate med Emma. Vi satt i humlegården i solen på en filt med god mat. Så himla perfekt. Kände mig som ett barn på julafton. Snurrade även runt på stan sen ett tag. Men jag blev så stressad och trött av alla människor så jag åkte ut mot flygplatsen för att andas innan resan hem. Kände mig som en äkta Norrlänning, tappar bort mig på stora ställen, blir stressad och trött av hela stadstempot. Förstår inte varför alla ska ha så bråttom ;)


Dessa långa TRIMMADE rulltrappor...ojoj!

Så nu återstår valtet Privatskolan eller Beauty school? Augusti eller oktober? Åses vännina Jossan ska hjälpa med lite med råd. Hon är ju hudteraput, perfekt. Sen lägenhet där nere? Ett rum i Solna efter Emma? Kanske de.. Jag är nervös, glad, förvirrad och fruktansvärt förväntansfull!!!!!!!


Arméns musikkår. Detta går våra skatte pengar till. Bilden tagen utanför First hotels.

The flight mot Norrland!


KRAM

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj va skoj...eller nåt:) Visst blir man stressad av allt folk som har en massa bråttom överallt d man är i sthlm..ska bli spännande att se vad du väljer till hösten=) Kram kram kram

2008-07-04 @ 09:15:59
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0