Mycke slit, stor smärta

Jag tror inte vi behöver nämna något om anatomin idag...tystnad får tala!

Innan nästa vecka så ska vi ha vaxa benen, om vi vill ha "hårfria ben" till jul. Så idag på min 3h rast så hade jag bett Anastasia vaxa mina ben, vilket hon givetvis ställde upp på. Hon ha no mercy. Gick fint till en början på vaderna. Malin plockade mina ögonbryn samtidigt, så smärta överallt. Sen gick Malin på yoga och vi fortsatte. Rosita, Minna och Elif var också inne i salen och pysslade med annat. När jag lade på mage och Anastisa tagit vaderna, så började hon med ena låret. När hon börjar stryka ut vaxet blir jag orolig och säger: Visst talkade du nu???? Tyvärr så hade hon glömt de. Talket absorberar fukt och gör att vaxet fäster i håret ist huden... Gissa var vaxet satt nu?? Om vi säger så här, mitt epidermis är nog ganska avskalat. Dom körde på våld och prova sig fram för att få bort de...Jag ville bokstavligt talat GRÅTA! Vilken smärta, och hon lyssnade inte när jag bad henne vänta. Sen hjälpte hon å Elif åt medan framsida lår. Ett ben var. Så jag fick ligga där med benen åt var sitt håll och dom slet... SMÄRTA ggr 100! Rosita tog bort mitt nagellack för att lugna mig. Ja, de var en av dom värsta stunderna på väldigt länge!!!!!

Synd att inte håret försvann. Tydligen var de mesta för kort, så de kom inte med....INGA KOMMENTARER! Sånt man borde märka som teraput, innan man fortsätter slita?!

Annars började jag städa när jag kom hem, skönt. Åt go midda, gjorde lite fotvård. Sen tog jag en lång dusch. Den blev lång för att dom oljat in mina ben för dåligt, så jag hade vaxrester kvar som jag fick så och pillra bort. Underbart, not.

Nåt bra är Bonde säker fru, och Greys =)  Imorgon har vi make-up prov, teroretiskt på anteckningarna vi inte har, spännande!

Måste berätta vad som hände imorse. När jag åkt en station till Brommaplan imorse blev vi ståendes. Föraren sa att de var någon obehörig på spåret längre bort. Nån minut senare stängde dom av strömmen. Efter ca10min igen kunde vi åka vidare. Förhoppningsvis var de någon som gick på spåret bara. Men enligt Astrid, vår anatomi lärare så är de minst 1gång/vecka någon hoppar framför tåget. Huva, hemsk känsla som kom över mig.

Hoppas jag kan somna snabbt idag, varit segt dom senaste dagarna. 16dagar tills jag kommer hem...Lägtan växer!!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Elin

det lät ju inte så roligt det där ju! ajajaj för vaxning...

Kommer du förresten till Övik nåt?



KRAM

2008-12-04 @ 22:09:07
URL: http://smagodis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0