Julafton 2008...

...var de igår. Väcktes redan kl 7, av ett sms eftersom jag givetvis glömt att he av ljudet. Så de blev en liten stund med smsande, sen gick jag upp och tömde näsan, andades, tog en halstablett och Ipren, innan jag somnade om nån timme till. Mamma väckte mig senare och jag tog en snabb duach och gjorde mig lite klar inför dagen. Sedan kom Jörgen och Åse med barnen så vi åkte iväg till pappa och åt gröt. Började känna mig ganska sliten redan då.

Jag och Åse promenerade hem, med Hilde i vagnen. Kylan bet i låren, trots att de bara var -7,5 grader ute. Verkligen inte van. Kylan tog nog sista krafterna. Så på med nya klänningen/tunnikan sen dukade jag bordet innan Kalle började. Efter tomteverkstan ringer mobilen. *Soffe* ringer, stod de, till min stora förvåning. Första gången på 4 månader får jag höra Sofias röst, från Tanznia. Så ljuvligt! Hon hade dessutom skickat hem ett paket med familjen till mig. Ett paket som innehöll en sjal och 2 trä armband. Till de ett brev.... Finaste julklappen någonsin! 36dagar kvar tills hon kommer hem....

Kvällen fortsatte med mat, Dot, lek med barnen också vidare. Kände mig trött och hängig. Emma och Åse tog tempen på mig eftersom jag inte stod ut med deras trams... 37,6. Så lite feber hade jag allt. Inatt började näsan rinna ordentligt också. Så dagen har varit lugn, snorig, lite febrig ch lite ångest fylld för att jag är sjuk när jag äntligen är hemma, och vill och kan göra så mycket mer roligare saker. Hoppas förkylningen börjar försvinna snart, så jag orkar något.

Jag har några bilder från gårdagen, men jag ids verkligen inte ladda upp dem. Allt känns riktigt jobbigt just nu. Ett under att jag ens skriver :P

KRAM PÅ ER, och hoppas ni mår bättre!

Kommentarer
Postat av: Åse

37.7 var det ju! Hoppas du snart blir kryare! Vi är nere i Småland nu & resan gick jättebra!!

Stor kram

2008-12-26 @ 12:11:55
Postat av: Sofia

Hej vannen! Hoppas att du blivit lite friskare och att du fatt nagra lugna dagar sa har efter all julmat.. De va underbart att prata med dig, synd att det brots som det gjorde och jag hade ju inga pengar att svara pa ditt sms.. Idag ar det 34 dagar kvar.. Halsa vannas! Saknar dig! Kram

2008-12-26 @ 17:09:21
Postat av: Elin

GOD JUL i efterhand. Skriver här istället för att skicka sms, har så dålig mottagning här!

Krya på dig!



KRAM

2008-12-26 @ 17:41:20
URL: http://smagodis.blogg.se/
Postat av: Elin

GOD JUL i efterhand. Skriver här istället för att skicka sms, har så dålig mottagning här!

Krya på dig!



KRAM

2008-12-26 @ 17:41:34
URL: http://smagodis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0