4a advent

De kanske är jul snart trots allt. Igår kväll efter bandyn då jag klev ut ur hallen började stora fina snöflingor falla från himlen, oj vilket leende som kom på mina läppar. Mycke har hänt i helgen, vi tar de från början...

Nicke hämtade mig i fredas och vi åkte hemåt. Dimman var riktigt tät på vissa ställen. Körde ner Nybyvägen och till min glädje hade Hanna mfl just kommit till Fransson. Så jag hann in och krama henne. Hon såg dock ut som om hon inte sovit på en vecka, lr snare 36h, Kul iaf. Sen hem, packa upp, hälsa på alla och mysa med Tyra som bara ville gosa. Hon hoppade fort upp isängen när vi skulle sova.

Vid 07.35 vaknade till riktigt av barnen som körde fullrulle. Jörgen kom in med Hilde som bara log och charmade som vanligt, sötnöten! Sen när dom farit vid 9, var de dags att göra sig klar för dagen. Först klippning, sen stan med Nicke, hem och iväg på bandy, vidare på midda. Just när vi ska åka hemåt så säger Tord att han å Camilla skulle på bio ch ville ha sällskap. Simon körde hem mig så jag kunde lämna sakerna, sen körde vi mot stan och möte upp dem. Simon gjorde snyggaste parkeringen EVER! HAHA! Nicke var också med där, och vi såg Vi hade iaf tur med vädret, igen. Inte så bra film, men rolig ändå. Både vägarna snöade de mycket...hihi. Lite läskigt att åka bil, när de var så länge sen sist, samt i de vädret. Tur att man åker med chaufförer!!!

Imorse var jag på kyrkan en sväng och träffa lite folk. Sen tog jag en promenad hem. Snön knastrade under skorna, kinderna var kall, men de var fint och härligt. Saknar täckbyxorna som är hemma i Fjollträsk! Fick ta mammas bil till Hanna, körde försiktigare än en bilskoleelev! Hanna byte min hårfärg. Jag är verkligen inte bra på att handla färg... Är numera vinröd/lila i håret. Tänkt färga brun med rött inslag.. HAHAH! I eftermidda har jag även hunnit med en sväng till Franssons, tittat på nya rally bilen och prata med Karin och Johanna. Skoj, skoj! Känner mig väldigt nöjd med helgen!

Imorgon måste jag slå in alla julklapparna. Sen är de jobb ca 12-19.30, efter de ska jag vax Emmas ben. Fullt upp med andra ord. Måste försöka ta några fina vinterbilder så ni får se min lycka! Mamma stackarn ligger nerbäddad isängen, med feber och förkylning. Så därför försöker jag hålla mig lite borta...!!!

KRAM PÅ ER ALLA!!

Kommentarer
Postat av: Elin

vad skönt att du har kommit hem! Jag är också "hemma" nu. Sitter i skogen och myser :)

Kramar

2008-12-22 @ 11:23:57
URL: http://smagodis.blogg.se/
Postat av: Mini

Har du hunnit byta hårfärg, du som va så snygg. Men du är säkert tok snygg nu oxå, som vanligt ;)

VÄlkommen hem!

2008-12-22 @ 16:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0