Massa jobb och semester

Som jag skrev i förra inlägget så jag kan man beskriva mig som arbetslös/arbetssökande med semester, och de känns hur bra som helst. I torsdags for jag på bolaget för att lämna igen kläderna och nyckeln. De tog emot lite, men de gick bra. Hann inte vara hemma mer än 2h innan Ros-marie (chefen, bolaget) ringde och frågade om jag kunde åka till Ersboda och jobba på lördan. Självklart svarade jag ja. Någon minut senare ringer Peter upp från Ersboda för att ge mig tiderna, och få mig att jobba freda också. Så de blev som 2 heldagar på Ersboda. Riktigt roligt med omväxling och kunder. Dock var jag väl lite förrvirrad över deras upplägg, samt att dom har de gamla kassasystemet som jag fick lära mig själv. De gick fint tyckte både dom och jag. Dom skrattade även gott åt att jag kom kl 8.45 på lördamorgon. Jag trodde jag började 9 och ville komma i tid. I tid kom jag för jag började 9.50 *SUCK* Men jag fick betalt för den extra timmen, hihi.

Lördakväll hann jag med bandy, midda, chaufför till stan, kräftskiva, några svängar i Vännäs och en 3e sväng till stan för att hämta Nicke. Sista resan var "intressant". Nere i Norrforsbacken hade en lastbil kört av vägen och höll på bli bergad. Sen var kom de där telefonsamtalet som hade kanske passat bättre in vid en annan tidpunkt, men men. De värsta var att allt mer förvirrande av de andra samtalet som kom på söndaförmidda. Många tankar och några sms senare kändes de bättre och jag kunde koncentra mig på annat. Jag var ju faktiskt barnvakt till Alex och Sofi på söndan också. Vi fikade hos Nyströms och gick på bilutställning innan vi åkte till Tobacka. Ett gråtande barn på höften, en som springer och rymmer och tvättar händerna och mat på spisen de sätter en på prövning. Jag tyckte jag gjorde de bra!

Så på 17 dagar har jag haft 3 jobb. Bolag gånger 2, samt barnvakt. 2 jobb till har jag denna månad. Boendehandlare och personligassistent. Bra variation och några dagars ledigt emellan åt. Vilket har gjort att jag hunnit varit nere i labbet 3 kvällar. Dock bara fått fram 8-9bilder. Så gamla dåliga negativ blir inte snyggt i 24*30 som dom måste vara till Italien. För att tänka på något annat har jag börjat med ett projekt ikväll. Jag ska fota en ros som Tord ska ha som "klistermärke" på lastbilsrutan. Hittade en platsros på Flabb som jag övat på ikväll, mest för att bestämma en vinkel. Inte lätt, men kul!

Angående skolan.... Åse, de är min ängel! Utan henne hade jag nog inte kommit så långt. Jag vill mycket men lyssnar på andra säger å tycker. Åse uttrycker sig alltid så bra, så jag litar på henne. Idag löste hon hela lån-delen, med ett telefon samtal. Hur underbart som helst! Väntar på samtal från en tjej på skolan ang boende. Hoppas å ber att de löser sig...nervös!

Oj, detta blev ett väldigt långt inlägg. Och jag har massa mer jag kan svamla om. Men de får va.

Dagens bild blir från min övning med plastrosen. Svårt att lägga skärpa överallt, men ingenstans. Sen ska den inte fotas mot ett lakan som jag gjorde idag.

Take care! KRAM


Blir spännande med en riktig ros med fina blad...

Tror Tord kommer vilja ha denna vinkel ungefär...

Måste lägga bilden jag just tog på Tyra som ligger här breve...

De går ingen nöd på henne....söt kissen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0