1 eller 2 frimärken?

Förra veckan skickade jag glatt iväg mitt brev till Privatskolan, med betyg och sånt. Idag fick jag ett brev från posten. Trodde posten kanske hade skicka något roligt typ en avi till ett paket eller så. Fast de var i ett kuvert så jag öppnade å fann denna text på en papper:
"Vi har i en kontroll funnit brev från er med för lite eller utan porto.......svammel svammel.... Brevet har vi skickat till mottagaren.

C4 brev vägde 41g till Privatskolan. Totalt rätt avgift 11kr, frankering 5,50kr, obetald avgift 5,50, expeditionsavgift 25,00. "

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Får alltså betala sammanlagt 30,50kr för att jag inte använde 2 frimärken. Och ist för att bara behöva betala de obetalda frimärket måste jag lägga ut 25 spänn för att dom skickade brevet så snällt till mig och berättade de.... haha, de är nästan skrattretande. Detta får jag för att jag skrev avsändare på baksidan. *SUCK*

Annars har jag börjat min arbetslöshet/arbetsökande/semester. Igår lagade jag ryggen, fixade några turer på Torpgatan samt började framkalla bilder till Italien. Känns tungt att bara ha gamla tråkiga dåliga negativ att jobba med, men de får duga. Ikväll, snart, har vi Italien-möte och ska få detaljerna för resan. Vi åker om 1 månad *LÄNGTAR*.

Känns på någevis ändå som om jag får saker gjorda på dagarna, vilket känns bra. Jag och Bengt har just bakat. Han skärde rabarber medan jag gjorde resten till den knäckiga rabarberpajen. Hehe! Vi är duktiga.

Helgen som var, den va speciell. Stärkesmark blev bara ett lerigt minne, vi gick aldrig in vi bara smutsade ner oss å bilen. Jag fick köra pojkarna vidare istället till en garagefest, inga kommentarer.

Nu ska jag dra vidare... Kram


Så här såg bilen ut efter en sväng på åkern/parkeringen...

ren å fin? :D

Ps: Mr Cool... inge namn, ingen inbjudan ;) D.s

Kommentarer
Postat av: Åse

På tal om dig å Bengt.........häromdan när vi åkte med bilen in till stan mötte vi Nils gamla dagifröken Frida & hennes familj. Jörgen vinkade & Nils som tittat åt en annat håll frågade vem Jörgen vinkade åt.....



-Jag vinkade till Frida som var ute och gick med sin man & sitt barn.



Nils blir väldigt tyst en låång stund & säger sen

- Frida? Var hon med Bengt eller?



HAHAHAHAHAHAHAHAHA Vi höll på att skratta ihjäl oss!!!!!

2008-08-12 @ 21:06:59
URL: http://aselundgren.blogg.se/
Postat av: Camilla

Va, ska du till Italien? lyckos=) Va ska du hitta på där? Kram

2008-08-14 @ 09:25:33
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Mamma Fransson

Hej Vera!

Ett tips: Jag älskar rabarberpaj.

Mamma Fransson

2008-08-14 @ 12:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0