Paket, till mig!

Denna dagen har känns som en lörda, iofs de är ju lill-lörda. Dagen började bättre än gårdagen, de kan jag säga utan att tveka. Den fortsatte bra också. Jag pillrade på här på mitt rum, chattade och gjorde lite vardliga saker samtidigt som jag var och varannan minut tittat ut genom fönstret, efter UPS. FedEx var på kvarteret två gånger, och jag hoppas så mkt att dom kanske skulle stanna här, men icket. Så ja tog mig en promenad, i värmen. De är fortfarande runt 25 grader varmt, men de fläktar lite kyligare än förut. Men man kan fortfarande utan problem gå med t-shirt, kortare byxor å sandaler. Så skönt! Förresten Lukas, jag har skrivit många gånger att jag vill köpa kläder, men aldrig att jag köpt något! Bara flipp-flopp å hårprodukter! :)

Väl hemma hade jag gjort mig lite lunch och gick upp på rummet. Då jag såg UPS bilen utanför huset, å de ringde på dörren. Jag sprang ner med glädje å tog in mitt paket. Åt fort innan jag öppnade kartongen med tindrande ögon. Åh, va mycket de var där i... En väska, minne, kortläsare, lins, stativ (till min förvåning) å några fler små saker. Sist så plockade jag upp kamerahuset, min egen Nikon D40x! Blev dock förvånad hur litet huset var, men ändå så perfekt. Saknar en display vid avtryckaren, den får jag lära mig leva utan. Skyndade mig att ladda batteriet, tog sedan nån bild bara för att prova. Mums, så roligt. Imorgon ska jag ta mig tid och läsa lite i instruktionsboken och utforska kameran.

Blir tyvärr inga bilder kameran, utan ist bilder från New York. Malin har varit så söt å mailat mig en massa bilder från vår vecka där. Hon skrev också om hennes minne från första kvällen då vi gick till bilen på flygplatsen och jag ser bilen och utbrister (med min dialket?!): "Kolla hur han har parkerat. Jag parkerar dåligt, men inte så dåligt!" Han hade stod på typ fyra platser..HEHE! Å alla var så trötta så dom börja skratta. Malin är så söt som fortfarande kommer ihåg de och skrattar åt de.

KRAM

image55
Malin och jag vid "viken" på skolan. Jag är glad, egentligen!
image56
Jenny, Lovisa, Jessin, Irené och Sara. Alla vi utom Sara åkte samma flyg.
image57
Sara (Malins bästa kompis) och Jennifer, jätte trevliga båda två
image58
Matsalen låg i skolans "Mansion". Ingång är dock från detta håll, å de var ingen flådig matsal.
image63
Mitt i stor stan!
image60
Trafik var de gott om
image61
Linn och Mikaela, mer svenskar =)
image62
New York, New York

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0