Mitt öde?

Dagen började med en dusch, innan jag slängde in en tvätt som sedan var klar på ett nafs. Tyckte de gick otroligt snabbt, trots att jag torktumlade allt också eftersom de är så man gör här. Tog upp allt och lade de på sin plats. Kände mig som små duktig så där...haha. Ringde sedan Mr Jet ang en ev flygresa hem. Måste boka onsdamorgon om jag ska flyga. På tal om att flyga, alla billiga flygresor till Umeå är slut! Nu går alla på 1050 och uppåt, skit! Alla flygningar till Övik som SAS har är ju dessutom inställda eftersom dom måste gå igenom alla flygplan an en viss modell, som flyger just den sträckan...PERFEKT...NOT! Under tiden jag gör dessa upptäckter sitter jag å pratar med Emma i Stockholm om livet i allmänhet. Hon frågar som vanligt hur de går med familjen, men som vanligt vet jag ingenting. Min sida är blank, och de hjälper inte att ringa Boston kontoret heller. Dock har min magkänsla sagt att något kommer hända, så jag läser mitt horoskop på Aftonbladet:
"Du får en oväntat rolig kväll. Kanske passar du på att besöka någon eller att testa någonting helt nytt."
Och ja, de talar ju som för de å Emma tycker de låter lovande.

Kvällen är just nu ganska rolig, för jag har beställt min kamera =) En Nikon D40x är påväg! Ska anlända på onsda, längtar redan järnet! Lyckades förhoppningsvis få allt rätt till slut, killen på företaget var ganska krånglig, men bara jag får allt är jag nöjd!

Ännu bättre vart de när jag insåg att de blev chinamat till midda, Så gott! Tror de var från Wong Cock (Long cock som familjen kallar restarurangen), där vi var första kvällen. tog min lyckokaka å åt den med glädje innan jag läste min lapp:
"Depart not from the path which fate has you assigned"
Okej, jag vet att de bara är en slump lapp, precis som horoskopet som är påhit. Men jag måste erkänna att de är lite läskigt. Att prova något helt nytt, sen  "Avvik inte från vägen ödet har bestämt för dig". Kan tolkas som "Prova en ny familj, för detta vägen du ska gå" lr "Prova något nytt, som ett nytt jobb som kanske är mitt öde"?! Jag måste sluta läsa såna här saker, eftersom jag alltid ska övertolka allt! Gu, nu får jag ge mig.

Slutligen, alla "uppmaning" och magkänsla jag har haft har inte gett mig någon ny familj, inte än iaf. Men kvällen är inte slut än...Allt kan hända! Lika bra att kolla på Sjukhuset å tänka på nåt annat för ett tag, jag har ju snart egga sönder min Au pair sida.

Svammel, svammel....Kram

CAMILLA: Jag tänker på allt roligt vi ska ha när vi ses nästa gång, när de nu blir. De är bra att drömma sig bort från allt detta ;)
Åse:
Kul att du hade en bra helg, och att du läser mitt dravel =) Vi borde dock försöka höras imorgon, känner att jag behöver din visdom å höra din röst! Kanske runt sju?
Emma: Du sitter å skrattar nu va? Samtidigt som du äter godis..*Mummel*
Emma (syster): Tack för tipset. Snälla skicka mer bilder :D Förresten måste du nå kanske hjälpa mamma med ett bankärende. Ringer henne imorgon, sen får hon prata med dig!

Kommentarer
Postat av: Åse

God morgon tjejen!
Min vackra stämma & kloka ord finns alltid till ditt förfogande!! *skratt*
Om jag inte håller på & nattar Nils vid 7-snåret så ska jag se till att vara uppkopplad!!
Ha en bra dag!
Kram från en gammal, gammal men lycklig 30-årig kvinna!

2007-09-18 @ 07:55:32
Postat av: Emma(syster)

Jag har den perfekta bilden...Bengt med kvinnoglasögon, tog den enkomt till dig :))
Se vilken underbar syster jag är..ska försöka hinna maila dig. kRAM

2007-09-18 @ 09:59:28
Postat av: maja

åh, freda - jag är övertygad om att lyckokakorna, horoskopet och gud vet allt har en plan för dig. ett äventyr i taget :)
jag är otroligt impad av dig som satsade och åkte till usa! asabra jobbat med allt heavy paperwork och sånt! kramar

2007-09-18 @ 19:42:50
Postat av: Camilla

Jamenvisst kusin, vi ska ha en massa massa skoj when you're back around here somewhere...*hihi*
Ha haft en galet tpokig hemresa från UMeå idag, vill aldrig mer åka buss...huvva...:P MIn blogg avslöjar dagens lilla äventyr...
KRAM

2007-09-18 @ 21:04:35
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0