Labor day

Idag är de Labor day, de är kan man säga är som 1 maj, fast första måndagen i september. Så imorgon är typ alla lediga, gött. Dessutom har dom Labor day sale, dvs rea lr massa extra priser just pga detta. Helt okej! Sinje, Alina och någon fler tysk au pair tog med mig till Tysons (galleria) idag. Alina körde inte bra! Mamma, du skulle ha blivit arg. Hon pallnitade hela tiden, och låg i arslet på alla, HUVA! Iaf gallerian, den var verkligen stor, och innehöll en hel del affärer. Vi var in i några affärer men jag köpte inget. Hittade några par fina skor, men höll mig. Hör du de mamma, jag köpte inga skor! De enda vi köpte var glass. Åh, den måste jag berätta om. Jag valde nån cholkad grej... Först tog dom som en skopa chokladglass, la den på en "arbetesbänk" tillsatte chokladsås, chokladbitar och en brownie. Sen blandade dom ihop allt och serverade i en bägare. SÅ GOTT! Lite dyrare, men helt klart värt varje öre. Blev lite mkt med chokladbitarna efter ett tag, men helt klart mättande.

Vädret här är helt underbart! På dagarna är de säkert 28 grader varmt, jag fick lite färg under min vecka i New york, trots att vi aldrig var ute någon längre stund. Emma, de är bättre att bli lite brun än att bli röd å sen flagna :P (YOU CANT HIT ME!) Förresten Emma, var är fårskalle bilden? Du skickar ett sms för att säga att du ska maila en bild, sen mailar du inte. Tragiskt!

Ikväll har vi grillat. Laurens syster Karen och hennes kille Sam är här. Ingen gillar Sam, men dom är snälla mot han för systerns skull. Jag tycker han verkar helt okej, typisk amerikansk. (Jobbigt, jag tänker på engelska)

Nu lite personliga meddelanden:

Mamma Fransson:
Har du allt under kontroll? =) Saknar er också!
Sofia *Soffe*: Att du inte hör av dig får mig tro att du fifflar.... :P
Mamma och Tyra: Mamma, låt Tyra få sova i min säng en natt, de är hon värd! Har jag fått post?
Åse: Jag har lite problems med att skriva på din sida... Men jag har iaf skaffat skype. Vi måste prata nån dag! Å, du ligger efter i bloggandet :P
Sofia, syster: Jag vet att du läser vad jag skriver när du jobbar, men var är kommentarerna? Jag är besviken... Har du flytta? TELL ME...annars måste jag fråga nån annan... :P

Vill du också ha ett personligt meddelande? Skriv då :P

Saknar er alla där hemma väldigt mkt!

KRAM KRAM

image25
Dagens bild blir en äkta egobild, nytagen med webcamen!


Kommentarer
Postat av: Åse

God morgon bruden!
Oj....vad du är en flitig bloggare!! BRA!! Jag ska försöka bli lite bättre på att uppdatera! Du kan ju få en egen uppdatering här; allt är bara bra med oss allihop!! Bebis sprattlar & Nils spexar på som vanligt! Igår hade jag din blogg uppe & då sprang han fram till datorn & sa "-FRIDA!! Jag längtar efter Frida"!! Det du! Sen pratade han om att du ska vara borta ett helt år! Kanske fattar han lite ändå! *skratt*
Ha det bäst!! Kram kram
ps, på flygplatsen i Bangkok hade dom samma glass!! Ojojoj...vad mycket gott dom gjorde med glassen!

2007-09-03 @ 07:54:43
Postat av: Emma & Mamma

Hej, vi har just skrattat åt din blogg...Mamma tyckte de va bra du inte köpte skor ;) Roligt att höra att du verkar trivas så mamma snart kan slappna av. Ha de så bra Kram

2007-09-03 @ 11:21:36
Postat av: Storasyster ser dig

Hej lilla Frida!
Det är så här förstår du, att det är först idag, en vecka efter att du åkt, som jag tagit mig till en dator. Sitter på Bibblan inne i stan bara för din skull! :) Har legat sjuk hela helgen i förkylning, tack för den snorblobban! Och jag har varken flyttat eller sagt upp mig, lovar att hålla dig underrättad. Det verkar vara spännande over there! Blir bara lite lätt avis! Men njut medans tid är, vem vet, du kanske blir våldgästad. Synd på tennisplanen och poolen, men var det inte en viss fröken som tyckte att sportfånar var lite.... ja, vad ska man kalla dem med ett snällt ord? Har fått min beskärda del av friidrott den här veckan, så det känns lugnt i själen till fotbolls-vm för damer börjar om nån vecka! ;) Nä, ha det nu så bra så hörs vi! Ta hand om dig och tappa inte bort barnen!
Kram Sofia

2007-09-03 @ 12:27:06
Postat av: Camilla

Tjo kusin!
28 grader, hmm, inte dåligt, saknar värmen jag, här är det inte direkt varmt,hösten verkar ha kommit på studs...KUl att du verkar trivas därborta in the United STates of America...;) Själv har skolan precis börjat, känns lite halvt sådär, men ska nog gå an...Ska bli spännande att följa ditt äventyr därborta
härifrån. Take Care! Kram Camilla

2007-09-03 @ 15:43:55
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Jonas

Nu dröjer det inte länge förrän du är amerikansierad! Jag såg förresten en Mustang här i Umeå igår ;)

2007-09-03 @ 19:22:35
Postat av: Sofia

Tack Gumman för att du ringde! De värmde långt in i själen! Skulle aldrif falla mig in att jag skulle fiffla ;)

2007-09-03 @ 20:19:39
Postat av: Emma

haha! om den tjejen klarat att få körkort så kommer du det Frida! don't even worry! :) och som jag sa tidigare, du hade fel på sällskapet! fan vad alla tror att jag minglar omkring :P haha!

2007-09-03 @ 20:50:14
Postat av: Mamma Fransson

Hej Vera!
Saknar dej jättemycke,det är inte så värst uppåthär hemma pga olyckan men vi försöker ta oss framåt, och föresten så lyssna inte på Sofia om fifflandet det tror jag vad jag vill på rätt var det är så dyker det upp nått, Puss å kram Karin

2007-09-03 @ 21:49:04
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/8586309

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0