Frida phone home!

Jag kommer nog skriva här varje dag, vare sig ni vill lr inte. För de är som avslappnade. Idag är alla lediga eftersom de är labor day, trodde de va igår, hur som helst så är alla lediga idag. Även JAG =) När jag startade datorn imorse/ i eftermiddas er tid, å såg alla som hade skrivit blev jag sååå glad. Sen började alla skriva på MSN, ännu bättre. Skulle just börja svara så dog internet. Hela internet i huset, tack för den televerket. Så jag lekte med Jessika tills hon skull sova. Sedan lyckades jag komma åt grannens oskyddade nätverk, så ut på banan igen. De kändes bra att få prata igenom hela olyckan med Jelle och höra hur alla mår. Sån tragisk olycka, och så många som lider, att de är svårt att förstå. Dom hade iaf varit på olycksplatsen igår allihop och lämnat ljus, bilder och blommor. De var en fin gest, samtidigt som att de är en del av sörjandet att kunna förstå, för att acceptera och gå vidare. Jag hoppas verkligen på att både minnesstuden och begravningen blir fin.

Efter mkt skrivande på datorn med folk så skriver Sofia. Då tog jag och ringde upp henne. Så här lät de ungefär:
- Sofia Fransson
- Hej Sofia Fransson
De blir tyst i luren
- Är de du?
- Ja
- Nä, de kan inte va du, du är ju i USA. Nä, jo, nä du kan inte ringa...
Åh, vad glad jag blev över att höra hennes röst och utflippande! Min lilla knas! Sen ringde jag Mamma. Oj, de blev tungt men de var skönt ändå. Jag satt sen och kollade upp hur mkt de skulle kosta att flyga hem över jul. Var bara tvungen, drömma kan man ju iaf. Sen så laddade jag ner Skype igår. De innebär att jag hade ett gratis samtal att ringa. Jag ringde familjen Lundgren i Övik. Jörgen svarade, allt jag hörde genom datorn var: HALLÅ?! Så jag typ la mig på miken å halv skrek : HALLÅ HÖR DU MIG. Åh då hörde han mig! YEY! De fungerade ganska bra faktiskt å vi pratade lite allmänt sen pratade jag med Åse. Under tiden ladde Jörgen ner Skype. Åh, hör sen. Efter samtalet och en sväng där nere kommer jag upp och Jörgen har lyckas lägga till mig och jag provar "ringa upp". Åh dom svarade. vi fick kunde både se varandra och prata. Dom fick en liten rundtur i huset å "träffa" Steve, Jess och hundarna. Ni skulle sett hur söta Åse å Jörgen var på andra sidan, nu när detta under fungerade! HAHAHA, de är humor i vår familj! Så Sofia å Emma, ni ligger efter! Emma jag vet att du ha Skype, men din bror hann före (ILLA). Lägg till mig! Såna här saker gör dagarna så mkt bättre!

Var dessutom med Sinje till nåt shoppning ställe. Köpte bara ett par skor, flipp-flopp (stringsandaler). Alltså tyskar kan INTE köra. Full gas (dom tror de är autobahn), sen pallnit sista minut. Vet inte hur många gånger jag trodde de skulle smälla i filbyten osv. Längtar tills jag får köra själv!

Första arbetsdan imorrn, börjar 6.30, yey?! Min LCC (en au pair tant som "håller ihop" dom närmsta au paierna) kommer förbi imorgon kväll för att säga hej å troligen dumpa lite papper å sånt.


För den som fortfarande läser, här kommer några meddelanden:
Kusin Camilla: Kul att se du läser allt dravel. Kan du skicka din sida igen, den försvann.
Mamma Fransson: Jag tror som du, snart lär hon ha nån. Så hemskt med olyckan! De lär lämna märken i många! Saknar alla er!
Systern som "ser mig": De är inte mitt fel att du blev sjuk, du träffade ju mig knappt. Jag har inte sagt nåt om sportfånar, inte på de viset. Förresten så hälsade Klara på Ohlsson att du borde flytta. Glömde nästan säga de, nog för att de va nån vecka sen, men ändå =)
Åse och Jörgen: Ni får 20p för Skype samtalet! Hur går de med bilen förresten?
Kristina Nyström: Jag hälsar tillbaka! Jag hörde din röst hos Franssons. Hoppas du ser detta, och hälsar resten av familjen att jag tänker på er!

Puss å Kram julegran, som Mamma Fransson skulle uttryckt sig.

image26
Dagens bild blir självklart min nya skor.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Allt dravel?? Näe, de tycker jag verkligen inte att det är, det är skoj att läsa och jag kommer fortsätta läsa din blogg, är ju spännande att se hur du har det, va du hittar på overthere och sådär=) MIn sida? antar du menar bloggen? står den inte ovanför, under mitt namn? annars kan jag skriva den här med: http://lillcamme.blogspot.com....Take Care kusinvitamin!=) Kram

2007-09-04 @ 10:23:29
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jag är fortfarande i chock! Var de ganska länge efter telefonsamtalet! Men jag hade saknat ditt skratt!

2007-09-04 @ 10:41:34
Postat av: Nicke

tjaa!! du verkar ju klara dig bättre och bättre och det är skönt att höra! :) en bra frida är en glad frida! :)

2007-09-04 @ 15:22:03
Postat av: Jelle

Haha, du kunde inte låta bli skorna ändå! Fast det slår ändå inte mina tre par igår ;) Värsta lyxen att du bara är ledig hela tiden :P Hoppas det går bra imorgon! KRAMAR

2007-09-04 @ 18:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0