Borta bra,

men hemma är ändå bäst! Att allt inte gick så bra där borta, de vet vi nog redan. Jag kan stolt säga att som jag mår nu, trots kyla och arbetelöshet, så bra har jag inte mått någon gång under min resa i USA. Visst gick allt i vågor, men när de inte kändes bra med familjen och jobbet i sig, var det som att allt gjorde att jag mer och mer kände att jag var på fel ställe.

På tisdan när ja skulle fatta ett beslut om att prata med en sista familj lr inte, så var de tungt. Eftersom jag inte heller fick hjälp från EF, och tiden att köpa biljetter hem tickade iväg fort, så var jag tvungen att gå efter magkänslan. De var inte glädje att finna en ny familj på min sida. Utan de var känslor blande av panik, ångest å rädsla. Hur skulle jag kunna veta om hon ens skulle ringa? Sen när jag dessutom hade problem att beställa biljetterna rasade allt totalt. På kvällen då jag slutligen lyckas lösa allting, så var de som en sten lättat från mitt hjärta. Och när jag vaknade på torsdamorgon kände jag mig som ett barn på julafton.

Resan innan jag fick sätta mig på planet mot Sverige var både tung och prövande. 8,5h av väntan å oro över bagage och biljetter, var hemskt! Så fort planet lyft fick jag tillbaka mitt lyckorus! När jag sedan klev ur de sista planet i Umeå å kände de Svenska något kalla luften i mitt ansikte så kunde jag inte sluta le. Mamma å Bengt mötte mig å vi for å gjorde ett bilbyte, innan jag kunde köra hem. Körde raka vägen till Franssons, så klart ;) Fick Sofia i mina armar, som jag hade längtat! Träffade några stycken den kvällen, sån glädje! Väntar fortfarande på att träffa er andra! När jag gick i säng den kvällen hade jag sovit 2h på 34,5h..men jag var så glad, Tyra med =)

De var jobbigt att packa upp, men ändå skönt. Helgen har fortsatt med bandy, vilket gav en ohygglig träninsvärk. Sen så har jag umgås, fått en del hårda ord pga mitt beslut. De gjorde verkligen ont att höra allt, men jag är glad att vara hemma och hoppas på att folk kan ta de. De blev inget besök av familjen Lundgren idag, så vi får spara de goda till sen! Helgen har iaf varit skön, och de är härligt att få landa några dagar innan de vanliga livet fortsätter. Man kan säga att imorgon är jag arbetslös för första gången i livet. :P Så de ska jag försöka lösa här näst....

Detta var en liten sammanfattning om vad som hänt. Min blogg lär nog inte vara lika uppdaterad i fortsättningen, men jag ska försöka skriva om vad som händer. Så har ni tråkigt kan ni ju alltid roa er med de ;)

Kram

P.s: Mamma Fransson bjöd på tacos i fredas, och jag utbrast: Svensk mat, JAA! Hm, helt smart? Kanske lite trött ändå, men de var guldvärt! D.s

Kommentarer
Postat av: Nicke

ja huvudsaken att du känner att du gjort rätt beslut så kan ingen annan komma och gnälla över det. det är fortfarande ditt liv, din hälsa och ditt beslut!! .....glad att du är hemma iaf

2007-09-23 @ 23:10:31
Postat av: Camilla

Välkommen hem igen=) ha ju redan sagt de en gång, men ja,hoppas att de mesta känns bra nu, och att döma va de jag läst av blogginlägget så verkar de som så....good!
Hoppas vi ses snart kusin! Kram

2007-09-24 @ 12:12:25
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Tove

Välkommen hem!
Behöver inte säga nåt annat än att det är gott att du är hemma för då kan vi kramas när vi kommer till Vännäs andra helgen i oktober!
Kram Tove

2007-09-24 @ 12:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0